10 februari 2008

Ful av Scott Westerfeld

"Rostisarna" (vi...) har dött ut, och lämnat ruiner efter sig. I den nya världen är alla jämlika, alla blir snygga när de fyller 16. Då lämnar man "fulingby" och får komma till "snyggingstan", och bara ha kul. Ett par månader innan det är dags för Tallys operation träffar hon Shay, som tar henne med till rostisruinerna och pratar om ett alternativt samhälle, Smoke, dit man kan rymma om man inte vill bli snygg. Men varför skulle man inte vilja bli snygg?

Om förräderi, vänskap och samhällets makt. Skrämmande men tänkvärd framtidsvision.
/Annci

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också läst boken och tyckte den var superbra. Jag blir bara irriterad över att den slutar när det är som mest spännande så jag måste vänta fortsättningen.

Annika sa...

Vad kul att du gillade den! Vi hoppas också att andra delen kommer ut snart!!!!

Har du inte läst Ute/inne av samma författare så gör det. Den var också toppenbra!

/Annika & Annci

Anonym sa...

Idag lässte jag ut boken ful.
Jag måste säja att boken är jätte bra!.

när jag började lässa den tyckte jag den var toppe sen komm en liten svaka när hon åkte till smok men inne i smok blev den toppen bra igen !.
Med svaka menar jag inte att den var dålig utan att det blev lite för mycket velande.

Nu när jag läst klart den kan jag inte vänta tills nästa kommer ut. , jag hoppas den gör det snart, jag vill veta hur det går för tally och om pillerna funkar...

MÅSTELÄSAS!
Annika.

Anonym sa...

Jag gillade verkligen Ful! Den var superbra! Men jag håller med Argons om att den slutade där den var mest spännande och jag blev, som sagt, lite irriterad för det.

Kajsa :) sa...

Har nu läst ut boken för åttonde gången !
Varje gång ser jag nya saker i den!
Superbra bok!

long sa...

ÄCKLIGT bra bok!!!!!