07 april 2010

Nabus bok av Zizou Corder

Under påskhelgen läste jag den här boken: Nabus bok av Zizou Corder. Annci har visserligen redan skrivit om den boken här. Men jag tänkte att jag också kunde få pusha för den nu när jag läst den. För precis som Annci skriver tycker jag den är ett riktigt äventyr.

Lee Raven överlever som småtjuv på Londons gator. En dag stjäl han en börs från en rik kvinna inom ganstervärlden som har aggressiva livvakter. När han flyr från dem hamnar han i ett hus där han "råkar" stjäla en väldigt värdefull och speciell bok. Fast så speciell verkar den inte vara tycker Lee. Varför förvaras den i ett kassaskåp? Det är ju en vanlig seriebok, fast lite underligt nog en seriebok som hans mamma brukade läsa för honom och hans syskon när han var liten. Vilket sammanträffande! Men den visar sig faktiskt vara en alldeles speciell bok. Det förstår Lee när den börjar prata med honom... Det är många som är på jakt efter den här boken. Och de är beredda att gå väldigt långt för att få tag på den. Lee känner att han har fått en vän i boken och ger ett löfte att han ska skydda den. Det kommer inte att bli lätt...


/Linda

Inga kommentarer: