28 juni 2010

Darlah - 172 timmar på månen av Johan Harstad

Jäklar vilken otäck bok!!! Vill du sova om natten ska du inte läsa den här!

Efter en världsomspännande tävling väljs tre ungdomar ut. De ska få resa till månen! Ingen har satt sin fot på månen på många, många år, men nu har NASA bestämt sig för att det är dags. På månen finns en tidigare hemlig och aldrig använd månbas, Darlah 2. Den ska tas i bruk och där ska ungdomarna bo i 172 timmar dvs en vecka.

Ungdomarna och de andra astronauterna blir ganska snart varse om att något inte står rätt till. Oförklarliga saker börjar hända och rymdresenärerna stryker med en efter en.... De trodde de var ensamma på månen, men de kunde inte ha mer fel!

Nu tror man kanske att det ska dyka upp rymdvarelser, typ ET. Men utan att avslöja för mycket kan jag tala om att så icke är fallet. Sanning är mycket hemskare än så! Klaustrofobiskt, skrämmande och riktigt bra!

/Annika

6 kommentarer:

Monika Häägg sa...

Tycker om spännande och mystiska böcker. Tack för tipset!

Maria sa...

Jag håller på och läser den nu, men shit, vad långt man måste läsa innan de kommer till månen. Jag har ju snart läst halva boken! Visst, man måste lära känna personerna, men de skulle kunnat kapa en hel del i början. Till saken, liksom! :)
Men den har potential...

Annika sa...

Maria: håller med om att det tog lite väl långt tid innan det blev dags för lift off. Det är ju själva månresan som är grejen liksom. Men vänta bara! Och slutet sen! Jösses!

Matilda sa...

Jag dör. Kanske är det bara jag som är mesig, men den var så himla läskig!

Jonathan sa...

Jag läste den med den var Väldigt bra och SPÄNNANDE! tyckte jag

Lilly sa...

Den här boken är bland det otäckaste jag någonsin läst. Och den är så sjukt bra skriven att det är som att vara där, på månen och undra om man kommer ta sig hem levande. Usch. Den var nästan för mycket för mig.