19 maj 2011

Katniss!

Fans av Hungerspelen har väl inte missat att det är filminspelning på gång?!
Jag fick precis se första bilden av hur skådespelerskan Jennifer Lawrence kommer att se ut som Katniss och jag ger två tummar upp! Är faktiskt nästan på pricken som jag föreställt mig henne! Möjligtvis lite för snygg...men Hollywood är ju Hollywood.


Gale och Peeta då? Peeta kommer att spelas av Josh Hutcherson (till vänster) och Gale av Liam Hemsworth (till höger).
Suzanne Collins som skrivit Hungerspelstrilogin är väldigt mycket inblandad både i manusskrivande och har haft något att säga till om när det gäller castingen, vilket inger förhoppningar om att filmen faktiskt inte kommer att göra läsarna besvikna.
23 mars 2012 är det tänkt att filmen ska ha USA-premiär. Känns som en evighet tills dess...


Bilderna är lånade från Entertainment Weekly. Där kan du läsa mer om filmatiseringen.Hungerspelstrilogin har såklart en facebooksida! Gilla! :)


/Annika, medlem i Team Peeta (iaf böckernas Peeta...)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Känns ju som det skulle kunna vara nåt att se, med tanke på de manliga skådespelarna... :-p

Monika Häägg sa...

Jag får nog ta och läsa den där boken!