22 januari 2010

Dagboksböcker


När jag var yngre ville jag hemskt gärna skriva dagbok.

Det verkade mysigt att ha en hemlig kompis man kunde berätta allt för. Så det var samma sak nästan varje år. Jag köpte en fin bok att skriva i (i början var det såklart en med sånt där hjärtformat lås!) och den 1 januari började jag skriva. Ungefär den 4 januari varje år slutade jag skriva dagbok. Jag tröttnade helt enkelt. Efter några år av påbörjade dagböcker insåg jag till slut att jag nog inte är en dagboksskrivande människa.

Även om man inte är en dagboksskrivare (eller bloggare!), så kan det vara hemskt spännande att läsa dagboksböcker! Ja, inte andras riktiga, hemliga böcker då! Jag syftar på böcker som är skrivna i dagboksform. Fast ibland är de faktiskt snudd på sanna, som t ex "Fråga Alice".

Gillar du dagboksböcker ska du genast leta upp den nya utställningen jag gjort på bibblan!
Där finns en hel hög med dagboksböcker; både barn och tonår. Bara att välja och vraka!

/Annika

Inga kommentarer: