09 september 2009

Böcker att se fram emot!

Jag jobbar i ett hus fullt med böcker, ändå händer det ganska ofta att jag inte hittar något att läsa.... Då är det skönt när hösten kommer och det formligen väller in nya böcker! Flera av mina favoritserier får uppföljare i höst. Här är några av dom:

"Afrodite och olyckstrasten" är Ritta Jacobsens fjärde bok om Aftodite. För att vara en helt vanlig tonårstjej råkar hon ut för en hel del hemska grejer. I fjärde delen är det sommarlov och Afrodite spenderar sommaren hos sin pojkväns mormor. Märkliga saker händer i den närliggande herrgården och Afrodite är övertygad om att en ung tjej hålls fången i källaren. Afrodite är snart en hemsk sanning på spåren. Spännande!


"De ansiktslösa -Skulduggery Pleasant 4" av Derek Landy. Även detta är del 4 i en serie. Väldigt lockande omslag kan göra mig misstänksam, men Skulduggery-serien är faktiskt både spännande och rolig! När huvudpersonerna är ett levande skelett som arbetar som detektiv och en tonårstjej som ärvt en förmögenhet och som jagas av onda, övernaturliga varelser så lär ju inte boken bli trist!


"Dårhus" av min favorit Ally Kennen. Jag har skrivit om hennes böcker här och här. Hoppas verkligen att "Dårhus" är lika bra! Övergivna hus i skogen och spöklika ylanden i natten skrämmer slag på 16-åriga Lexi. Gastkramande!






Scott Westerfeld har skrivit Ful-serien. Den handlar om en framtida värld där alla skönhetsopereras när de fyller 16 år och lever fantastiska liv fulla av festande och lek. De två tidigare delarna hette "Ful" och "Ful eller snygg?". Tredje delen "De rätta" sägs vara den otäckaste i trilogin. Jag är nyfiken på hur det ska gå för Tally - inte minst på kärleksfronten!



"Hungerspelen" läste jag i somras och fastnade totalt! Första boken har ett bra slut och kan läsas som ensambok, men nu när tvåan kommer så måste jag så klart läsa den också! Tyvärr kan jag inte skriva något om handlingen i "Fatta eld" utan att avslöja för mycket om hur ettan slutar. Ni får helt enkelt läsa den! :)
/Annika

Inga kommentarer: